Binnen het (speciaal) onderwijs ben ik breed inzetbaar als interim directeur, ondersteuner of projectleider in beleid, kwaliteit en / of verbeteringstraject en als auditor.
Mijn ruime ervaring als directeur binnen het speciaal en regulier basisonderwijs zorgt er voor dat ik als interim directeur snel mijn weg weet binnen een team en school. Ik werk oplossingsgericht, doelgericht en gestructureerd.
In de jaren als directeur heb ik diverse schoolontwikkelingen geïmplementeerd;
4) opbrengstgericht werken in 4D (Data, Duiden, Doelen, Doen),
5) invoering van het Hoorns Model en invoering van het 'traditionele' continurooster,
Ik volg nieuwe onderwijsontwikkelingen graag en houd mezelf op de hoogte van relevante onderwijsinzichten en werkwijzen. Op deze manier blijf ik up to date binnen mijn vakgebied.
Kwaliteit en / of verbeteringstraject
Wanneer een bestuur of school kiest voor een kwaliteitsverbetering kan ik hier planmatig en gestructureerd in ondersteunen. Dit in de rol van projectleider of als ondersteuner. Samen wordt er gekeken naar de doelen die behaald moeten worden. Vanuit een plan van aanpak werk ik samen met het team aan de gestelde doelen.
Kwaliteitsverbetering kan plaatsvinden op o.a.
Wanneer een school onder verscherpt toezicht staat zal ik vanuit een ondersteunende rol óf vanuit de rol als interim directeur samen met het team door middel van een plan van aanpak de herstelopdracht oppakken en uitvoeren. Hierbij werk ik vanuit de kwaliteitsindicatoren van de onderwijsinspectie. Het plan van aanpak wordt vertaald naar het jaarplan en schoolplan van de school. Ik heb ervaring met het werken aan een herstelopdracht vanuit de onderwijsinspectie. Zie hiervoor ook Projecten'.
Als auditor kom ik graag op de scholen. In samenwerking met auditoren vanuit een bestuur kan een audit door mij uitgevoerd worden als onafhankelijk voorzitter waarbij een rapportage voor de school en het bestuur als eindresultaat wordt opgeleverd.
Ik heb ervaring met het uitvoeren van audits en het geven van een auditoren training binnen het regulier en gespecialiseerd onderwijs. Bij de training wordt onder andere een handboek opgesteld. Dit in opdracht van een samenwerkingsverband of een bestuur.
Als auditor ben ik eerlijk, oprecht geïnteresseerd en onpartijdig. Ik vind het belangrijk een audit vanuit het waarderend kader uit te voeren.